Sunday, September 29, 2024

CELEBRATE LIFE!

I celebrate life in God's wonder-filled world.

   I may be responding to the invitation written on the winds that is coming from backyard, countryside, lake, and mountain to look, listen, and explore. Through my senses, I take in the beauty and wonder of God’s creation.

   I may find myself in both familiar and unfamiliar surroundings celebrating life in the outdoors. I begin using muscles and energy I had forgotten I had.

   As I celebrate life, I remember to bless my body, my activities, my journey with prayer. As I do, I prepare the way for happy, healthy, fulfilling activities and experiences.

   I bless family and friends in prayer also. Whether I am with them or apart from them, God's spirit unites us in a celebration of life.

   I enjoy both the busy and the relaxing times of each and every body.

"One who trusts in the Lord is secure." - Proverbs 29:25

---


CÉLÉBREZ LA VIE !

Je célèbre la vie dans le monde rempli de merveilles de Dieu.

   Je réponds peut-être à l'invitation écrite sur les vents qui viennent du jardin, de la campagne, du lac et de la montagne à regarder, écouter et explorer. Grâce à mes sens, j’apprécie la beauté et les merveilles de la création de Dieu.

   Je peux me retrouver dans un environnement à la fois familier et inconnu, célébrant la vie en plein air. Je commence à utiliser des muscles et une énergie que j'avais oublié.

   En célébrant la vie, je me souviens de bénir mon corps, mes activités, mon voyage par la prière. Ce faisant, je prépare le terrain pour des activités et des expériences heureuses, saines et épanouissantes.

   Je bénis également ma famille et mes amis dans la prière. Que je sois avec eux ou loin d'eux, l'esprit de Dieu nous unit dans une célébration de la vie.

   J'apprécie à la fois les moments occupés et les moments de détente de chacun.

"Celui qui fait confiance au Seigneur est en sécurité." - Proverbes 29:25

No comments:

Post a Comment

Celebrating our 50th anniversary!

https://youtu.be/5z-EaedgSQg?si=TEVhPTBGiMVvo5gr