Wednesday, June 12, 2024

SPLENDOR OF GOD | I behold the glory and wonder of God's splendor all around me!

   Towering trees, flowering meadows, dancing seas - all are examples of God's glory and splendor. How beautiful and awe-inspiring is the world in which I live!

   Now I look a little closer to home to catch a glimpse of the splendor and wonder of God that is written on the face of every person I meet. God's brilliance shines forth from friends and strangers alike, reminding me to let my own light shine. When I do, I am truly a beacon of God's love and goodwill.

   From the beautiful of nature to the diversity of every human face, everything is an experience of God's splendor. I can feel the excitement building as I anticipate the other wonders that are even now unfolding in my life!

"They shall speak of the glory of your kingdom... to make known to all people your mighty deeds, and the glorious splendor of your kingdom." - Psalm 145:11-12

---


SPLENDEUR DE DIEU | Je vois la gloire et la merveille de la splendeur de Dieu tout autour de moi !

   Des arbres imposants, des prairies fleuries, des mers dansantes : tous sont des exemples de la gloire et de la splendeur de Dieu. Comme le monde dans lequel je vis est beau et impressionnant !

   Maintenant, je regarde un peu plus près de chez moi pour avoir un aperçu de la splendeur et de l’émerveillement de Dieu qui sont écrits sur le visage de chaque personne que je rencontre. L'éclat de Dieu brille aussi bien chez mes amis que chez les étrangers, me rappelant de laisser briller ma propre lumière. Quand je le fais, je suis vraiment un phare de l'amour et de la bonne volonté de Dieu.

   De la beauté de la nature à la diversité de chaque visage humain, tout est une expérience de la splendeur de Dieu. Je peux sentir l’excitation monter alors que j’anticipe les autres merveilles qui se déroulent encore maintenant dans ma vie !

"Ils parleront de la gloire de ton royaume... pour faire connaître à tous tes hauts faits et la splendeur glorieuse de ton royaume." - Psaume 145 : 11-12

No comments:

Post a Comment

What would happen if a nuclear bomb hit New York?

https://youtu.be/LhjzLmhy7QQ?si=HPVQ2I36pr8y3n5D