Thursday, June 20, 2024

SEASONS

In every season, I am alive with the life of God.

   If I were to come upon an apple tree in the middle of winter, I might think from the looks of it's bare branches that this tree will never again bloom and bear fruit. Yet when I return to that same tree in the spring, the beauty and fragrance of its blossoms will fairly shout: "I am alive!"

   Just as the appearance of the apple tree changes with the seasons, so does my appearances do not tell the truth about me. If I am going through a season that seems bare because of a challenge, I have hope because I know that God's spirit within me is alive.

   And because God's spirit is within me, life, joy, and wisdom are ready to burst forth and declare, "Yes, I am alive with the life of God!"

"The spirit of God has made me, and the breath of the Almighty gives me life." - Job 33.4

---


SAISONS

Je sors de saison, je vis de la vie de Dieu.

   Si je tombais sur un pommier en plein hiver, je pourrais penser, à l'apparence de ses branches nues, que cet arbre ne fleurira plus jamais et ne portera plus de fruits. Pourtant, lorsque je reviens sur ce même arbre au printemps, la beauté et le parfum de ses fleurs me crieront : « Je suis vivant ! »

   Tout comme l’apparence du pommier change avec les saisons, mes apparences ne disent pas non plus la vérité sur moi. Si je traverse une saison qui semble difficile à cause d'un défi, j'ai de l'espoir parce que je sais que l'esprit de Dieu en moi est vivant.

   Et parce que l'esprit de Dieu est en moi, la vie, la joie et la sagesse sont prêtes à éclater et à déclarer : « Oui, je suis vivant de la vie de Dieu !

"L'esprit de Dieu m'a créé et le souffle du Tout-Puissant me donne la vie." - Travail 33.4

No comments:

Post a Comment

The Great Escape - CAFE SCENE - FRENCH RESISTANCE

https://youtu.be/8uY9DV1NBco?si=k2rfHaonvBXkUwFX