Sunday, October 13, 2024

BIBLE READING OF THE DAY: Psalm 23

A PSALM OF DAVID.

1 The Lord is my shepherd, I lack nothing.

2     He makes me lie down in green pastures,

he leads me beside quiet waters,

3     he refreshes my soul.

He guides me along the right paths for his name’s sake.

4 Even though I walk through the darkest valley, I will fear no evil, for you are with me; your rod and your staff, they comfort me.

5 You prepare a table before me in the presence of my enemies.

You anoint my head with oil; my cup overflows.

6 Surely your goodness and love will follow me all the days of my life, and I will dwell in the house of the Lord forever.

---


LECTURE BIBLIQUE DU JOUR : Psaume 23


UN PSAUME DE DAVID.

1 Le Seigneur est mon berger, je ne manque de rien.

2 Il me fait reposer dans de verts pâturages,

il me conduit au bord des eaux calmes,

3 il rafraîchit mon âme.

Il me guide sur les bons chemins à cause de son nom.

4 Même si je marche dans la vallée la plus sombre, je ne craindrai aucun mal, car tu es avec moi ; ta verge et ton bâton, ils me réconfortent.

5 Tu dresses une table devant moi, en présence de mes ennemis.

Tu oins ma tête d'huile ; ma tasse déborde.

6 Assurément, ta bonté et ton amour me suivront tous les jours de ma vie, et j'habiterai pour toujours dans la maison du Seigneur.

No comments:

Post a Comment

BIBLE READING OF THE DAY: Psalm 23

A PSALM OF DAVID. 1 The Lord is my shepherd, I lack nothing. 2     He makes me lie down in green pastures, he leads me beside quiet waters, ...